Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ściemnić laptop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ściemnić laptop
From: Animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Sat, 22 Jun 2024 01:38:21 +0200
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

xrandr --output eDP-1 --brightness wartości_w_tym_ułamkowe

Zmiany o 0.05 widzę bez problemu. Nie wiem jaka jest rzeczywista
rozdzielczość. Przyjmuje 0 a nawet ujemne robiąc inwersje.

Jakoś nie wierze że możesz spod systemu ściemnić ekran do tego stopnia
że będziesz widział tylko zarysy białego tekstu na czarnym tle

Sprawdziłem to u siebie. To zmienia jasność ale wyświetlanego obrazu, a
nie podświetlenia. Można ustawić zero i wtedy jest po prostu czarne (na
poziomie czerni), ale ekran (podświetlenie) dalej świeci jak świecił.

Przecież można wyłączyć w ustawieniach podświetlenie LED.

Ja jasność podświetlenia zmieniam u siebie wpisując wartości do
/sys/class/backlight/intel_backlight/brightness (mam do tego skrypt
podpięty pod klawisze) i tak faktycznie mogę ściemnić ekran bardzo mocno
(choć poniżej wartości 6 ekran zaczyna migać). Wpisanie tam zera wyłącza
podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny
(i miga).

Tonie masz żadnych potrzebnych opcji tylko jakieś skrypty musisz posać? Jakiś przedpotopowy masz telewizor.

--
animka