Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ściemnić laptop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ściemnić laptop
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 20 Jun 2024 06:53:50 GMT
On 2024-06-19, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
> in <news:414a2bfc-3946-4bca-9230-9388e485ed3f@hooterville.invalid>

> Powinieneś wiedzieć, że od około 20 lat telewizory nie pozwalają
> całkowicie ściemnić ekranu i zero (na OSD) jest nadal jakieś tam jasne.
>
> debil adroidowy mógłby ściemnić tv i wezwać serwis.
>
> Chyba każdy producent na swój strój ustala jak jasne.
> W nocy taki ekran razi.

Ale, że bo czerń nie jest czarna, czy że zmiany w obrębie sąsiadujących
ustawień są zbyt duże (jest np. tylko 10 poziomów w tym najciemniejszy
wciąż zbyt jasny)?

Na to ostatnie, to pewnie zalezy i od laptopa i systemu i od dostepnych
aplikacji. Przykładowo na swoim pod Linuksem mogę praktycznie płynnie
ustawiac jasność w taki sposób:

xrandr --output eDP-1 --brightness wartości_w_tym_ułamkowe

Zmiany o 0.05 widzę bez problemu. Nie wiem jaka jest rzeczywista
rozdzielczość. Przyjmuje 0 a nawet ujemne robiąc inwersje.

--
Marcin