Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie dyski HDD do domowego serwera?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie dyski HDD do domowego serwera?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 15 Apr 2024 05:11:43 GMT
On 2024-04-13, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Hmm... Chyba faktycznie rozważę zakupienie osobnego serwera NAS oraz
> rejestratora, a komputer oddeleguję do innych zadań.
>
> Generalnie wymagania do do serwera NAS miałbym następujące:
> 1. Możliwość zainstalowania czterech dysków HDD.
> 2. Możliwość pracy dysków w RAID-1.
> 3. Obsługa dysków przynajmniej do 16GB.
> 4. Obudowa do montażu w szafce rack 19", najlepiej 1U. Ważne, żeby
> serwer wszedł do standardowej szafki sieciowej o głebokości 60 cm - nie
> chcę kupować osobnej szafy serwerowej na to.
> 5. Co do interfejsu sieciowego nie mam wielkich wymagań. Wystarczy
> [...]

Adam tu zagląda, on ma zdaje się doświadczenie ze sprzętem serwerowym,
ale coś gotowego w tej cenie to MZ nawet z używką będą problemy. Poza
tym jak to będzie 1U to zgaduje, że nawet dla NASa moze być głosno. No
chyba, że w piwnicy trzymasz. No i jeszcze podstawowa uwaga z
wymienionych wczesniej w dyskusji, nie sądzę aby serwer NAS typu "rack" był
optymalizowany pod względem TPD, czyli odpadnie Ci podstawowa zaleta
oddzielenia NAS od reszty zadań.

Jakbym miał się bawic w szafę to bym już coś sam złożył. W końcu
wystarczy płyta i szyny i jakiś płaski zasilacz i coś estetycznego na
front, a resztę możesz sam do tej płyty (spodniej) poprzykręcać na
standoff'ach lub innych "bracket'ach".

Poszukaj jakiejś płyty z wbudowanym (lub akceptowanym) cpu o niskim tpd
i zbuduj na tym nasa. Przy czym jakbym sam to zrobił, to ta płyta
powinna mieć i grafikę na płycie i złącze pcie do gpu, bo takie złacze
możesz potem uzyć aby tego nasa rozbudować z czasem do wymaganych za
n-lat rozmiarów.

U mnie przykładowo nas do archiwizacji multimediów jest na C847MS-E33 z
kartą lsi (sas/sata) i 8mioma dyskami.

--
Marcin