Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Poszukowany oszczędny dysk M.2 SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Poszukowany oszczędny dysk M.2 SATA
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 07 Feb 2024 23:37:10 GMT
On 2024-02-07, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
> Cześć.
>
> Potrzebny dysk w formacie M.2 SATA o jak najmniejszym poborze energii w
> stanie idle. Ma to działać w laptopie w którym każda minuta działania
> jest cenna (tak, bateria nowa). Dodatkowo, być może bedę chciał 2-gi
> taki do kieszeni, jako rodzaj wyjazdowego backupu (pendrive nie ufam tak
> bardzo).

MZ będziesz miał z tym o tyle problem, że SATA czy to mSATA czy na m.2
robi się powoli niszowy.

> Co obecnie na rynku celuje w energooszczędność i co wpisać w google?

Wydaje się, że Hynixy. Co prawda nie w kontekście SATA, ale widzę, że są
uniwersalnie polecane.

> Mam jakiegoś WD, podobno "oszczędny" który grzeje się niemiłosiernie nic
> nie robiąc. Nie ma nawet jak zwalić winy na wearlevelling bo dysk ma
> trim na całej powierzchni i grzeje się od samego zasilania.

A zmierzyłeś ile faktycznie pożera to grzanie? Dużo nie trzeba aby
nagrzać. WD serri niebieskiej niby mają 36mW w uspieniu i 50mW w active
bez operacji. Może Ci coś jednak jednak po nim pisze/czyta? Musiałbyś
potestować w jakiejś obudowie usb.

Endurance?

--
Marcin