Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 3 Nov 2023 15:08:07 +0100
Dnia Fri, 3 Nov 2023 13:07:54 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> W dniu 2 lis 2023 o 20:31, Eneuel Leszek Ciszewski aposterriori:

> Nie jest zafiksowany do końca, ale z taką maską (255.255.255.0)
> nie można dać takiego adresu, jaki chcę. Można z maską 255.0.0.0
> dać 10.x i można dać z tą maską to, co chcę, ale pamiętam jakiś
> problem przed laty (miałem wówczas WXP) z taką maską -- który
> zniechęcił mnie do pójścia tą drogą.

Ale co to ma do rzeczy?
Maska definiuje tylko ilość oadresów do wykorzystania, a nie pulę adresową.
Adresację 10.x możesz położyć zarówno w dawnej klasie A jak i w C albo
maskę dać dowolnie inaczej.

> [...]
> do resetu ustawień -- ani bakapu tych ustawień nie mam, ani nie mam jak
> dostać się do zresetowanego APka. (trzeba by ethernetem)
>
> Takie adresy (jakie mam) mi odpowiadają. Stukam w przeglądarkę
> 6 (ew. 6.6) i mam od razu w propozycjach przeglądarki spis tych
> APków. Nie mam jednego z nich, ale do tego rzadko zaglądam. Do
> Tendy z 5GHz zaglądam z uwagi na drukarkę, balkonowe hybrydy
> wymagają częstych :) restartów i prób z różnymi ustawkami
> zwiększającymi czas życia pomiędzy restartami i transfery,
> a i APek łączący się z Dunajem czasami trzeba sprawdzić...

Nie wiem, o jakim Dunaju piszesz, ale dziwią mnie restarty.
Jak ja mam gdzieś zrobić restart po kilku miesiącach uptime, to twierdzę,
że restarty są "co chwilę". A mam urządzenia, które mają uptime po kilka
lat.

--
Pozdrawiam.

Adam