Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 2 Nov 2023 12:52:22 +0100
Dnia Wed, 1 Nov 2023 20:37:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> W dniu 1 lis 2023 o 16:06, Eneuel Leszek Ciszewski dopowiada:

> Być może dałoby się połączyć ad hoc i skonfigurować
> pod APka, wstawiając hasło...
>
> -=-
>
> BTW -- choć nie musiałem, klawiszami drukarki wstukiwałem i adres
> (akurat mój, przykładowo teraz jest 6.6.6.6, ale wcześniej był
> nieco inny -- 6.6.1.?) i maskę, i nazwę sieci...

Nie pomyliłeś się?
Nie miało być: 10.6.6.6?
Przecież 6.x to adres publiczny.

> (...)
>
> Pralka Candy też była podłączona do zahasłowanego APka -- nie
> zapamiętałem trudności. Tutaj musiałem dać adres zaczynający
> się od 192. -- bo tak zażyczyła sobie Tenda...

A który to model ma zafiksowany adres?
U klientów stoją różne Tendy ustawione także na 172.x.x.x

> Przed nastu laty dawałem ciasne maski -- później mi przeszło
> i daję na końcu zero. (choć nadal daję ograniczenia w serwerze DHCP)

Czy wiesz, do czego służy maska?
U siebie w domu możesz używać /28 jak masz kilka urządzeń, jak i /8 jeśli
masz tych urządzeń znacznie znacznie więcej.
Standardowo używa się /24

--
Pozdrawiam.

Adam