Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Print serwer problemy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Print serwer problemy
From: Eneuel Leszek Ciszewski <Zapraszam@do.czytania.fontem.Lucida.Console>
Date: Tue, 31 Oct 2023 23:49:43 +0100
W dniu 31 paź 2023 o 20:18, Eneuel Leszek Ciszewski pisze do heby:

E> U mnie ten restart zajął więcej niż minutę.
E> (mniej niż instalacja drukarki i wpisanie znanego hasła)

Wpisanie z klawiatury PeCeta.
Jak wspominałem -- hasło wpisałem z drukarki.

h> w te i wewte przy działajacej na nich sieci i masie
h> urządzeń doń wpiętych.

E> Liczba urządzeń nie jest istotna.

Tam nie jest istotna, ale z ciekawości -- jak wpisałeś hasła tej
masie urządzeń? Podpinałeś klawiaturę PeCeta do pieca czy lodówki? ;)

Miałem przez chwilę (miesiąc?) pralkę Candy łączoną (i obsługiwaną)
via internet (także spoza domowej podsieci -- przykładowo via LTE)
i już nie pamiętam, jak wpisałem hasło, ale nie zapamiętałem trudności.

h: Mam w domu 4 routery bezprzewodowe obecnie, do których podpiętych
h: jest kilkadziesiat urządzeń (głównie smarthome). Wyłaczenie "na
h: chwilę" niewątpliwie jest operacją logistyczną podobną do katastrofy.

Drukarkę trudno podłączyć, bo ma mało przycisków, ale tę masę jakoś
podłączyłeś? Świetlówkę czy karnisze podpinałeś do klawiatury? ;)

Wszystkich smartnych urządzeń byś chyba nie odciął zmianą hasła
w jednym routerku... Rzecz jasna to (ten, do którego podłączałbyś
drukarkę) mógł być routerek, do którego były podłączone pozostałe routerki via WiFi...

-=-
Wspomniany przeze mnie w innym poście tego wątku regulator temperatury
ma aż ;) dwa przyciski do ustawiania temperaturowych progów (wŁączania
i wYŁączania zasilania) a jednak i łatwo ustawić te progi, i łatwo
odczytać ustawienia, choć normalnie (nie podczas ustawiania) wyświetlana
jest mierzona temperatura... (podstawa do włączania i wyłączania grzałki)

Łatwo ustawić i odczytać te progi bez instrukcji.
(która zawsze gdzieś zginie)

Trochę trudniej bez instrukcji bawić się wspomnianym mierniczkiem,
ale aż tak pracowity nie jestem, by szukać instrukcji...

-=-

Czas stracony przeze mnie na ten wątek przekracza *łączny*
czas stracony na szarpanie się z mą drukarką... Ale drukarka
dała też zyski. :)

Zdecydowanie przekracza!!!

 - ustawienie hasła w drukarce
 - instalacja starego softu do dwóch laptopów i smartfonu
 - wywalenie nieużytecznej masy tego softu
   (właśnie wtedy drukarka przestała być widoczna, choć nadal
   zachowywała się poprawnie, jeśli nie liczyć tej rzekomej
   niewidoczności via WiFi; rzecz jasna w APku była widoczna,
   więc wiedziałem, jak do niej zajrzeć z PeCeta)
 - lanie czarnego tuszu i kolorowego atramentu
 - instalowanie nowych sterowników i użytecznego softu
 - ponowne ustawienie hasła w drukarce (wiele wówczas zmieniłem
   w ustawkach drukarki i APka, dlatego hasło podałem ponownie;
   w APku zmieniłem to i owo, bo postawiłem po drodze (od Dunaja
   do mnie) ,,bezpiecznik'' -- stary APek TPlinka, zadaniem
   którego była (i jest) ochrona nowej Tendy przed szaleństwami Dunaja...)
 - szarpanie się (próbowałem wielu dróg ominięcia problemu)
   z softem, którego nie mogłem zainstalować z uwagi na
   nieufność (aż sięgnąłem po nowy soft)
 - podczepienie zasilania 230V (gniazdka nie miałem w pobliżu)

Te wszystkie czynności łącznie wzięte trwały zdecydowanie krócej
niż mój udział w tym wątku... Tyle tylko, że z drukarki mam jakiś
pożytek...

--