Dnia Sun, 12 Mar 2023 09:43:34 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
>> On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
>>> Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze
>>> coś było nie tak
>>
>> Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
>> paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
>> okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
>> Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
>> allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
>> dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
>> kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i
>> mimo, że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie,
>> te ~100 zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej
>> nie pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok.
>> Darmowego kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie
>> uświadczysz, a ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej
>> statystyka mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta
>> który z tego dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego
>> pecha lub było to 15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam
>> najzwyczajniej problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam
>> praktycznie wszystko, poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.
>>
>> Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
>> spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
>> problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
>> przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali
>> ani razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony
>> towar. Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w
>> skali kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie.
>> Spory o towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż
>> 1-2%, choć w 201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet
>> podzespoły elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś
>> magicznie wysłać mi 1 tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.
>>
>> Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
>> klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
>> kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
>> szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
>> zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.
>>
>
> Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy".
> Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie,
> ja preferuje sklepy typu hybryda, - zamawiam towar z magazynu do
> stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed
> zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie.
> Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.
Teraz przez Allegro generujesz etykietę zwrotną, w przypadkach szczególnych
nawet nie musisz jej drukować, tylko wkładasz towar do paczkomatu.
Może to być zwrot bez podania powodu.
Uwaga: jednoosobowa działalność gospodarcza też się łapie na zwroty.
Mnie aplikacja pokazuje 2279 zł. oszczędności z tytułu "smart" - kupuję
rzeczy zarówno dla klientów (bo u głównych dystrybutorów typu AB S.A.
czasem jest drożej, niż w detalu) jak i kupuję pierdółki dla siebie (mydło,
dobra pasta do zębów, lepsza herbata, itd). Zdarza się, że kilka przesyłek
tygodniowo.
Ostatni problem z dostawą (przyszła pamięć zwykła zamiast ECC) to miałem
jakieś 8 lat temu.
Zresztą aktualnie jest tak, że gdy sprzedawca problematyczny, to kupujący
kasę odzyskuje bezpośrednio od Allegro i Allegro ściga sprzedawcę.
--
Pozdrawiam.
Adam
|