W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze
coś było nie tak
Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i
mimo, że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie,
te ~100 zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej
nie pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok.
Darmowego kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie
uświadczysz, a ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej
statystyka mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta
który z tego dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego
pecha lub było to 15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam
najzwyczajniej problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam
praktycznie wszystko, poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.
Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali
ani razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony
towar. Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w
skali kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie.
Spory o towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż
1-2%, choć w 201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet
podzespoły elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś
magicznie wysłać mi 1 tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.
Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.
Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy".
Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie,
ja preferuje sklepy typu hybryda, - zamawiam towar z magazynu do
stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed
zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie.
Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.
|