Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [ot] Tłumaczenie srt

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [ot] Tłumaczenie srt
From: Trybun <LeCheMxSo@jachu.cb>
Date: Sun, 12 Mar 2023 09:43:34 +0100
W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze coś było nie tak

Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100 paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i mimo, że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie, te ~100 zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej nie pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok. Darmowego kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie uświadczysz, a ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej statystyka mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta który z tego dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego pecha lub było to 15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam najzwyczajniej problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam praktycznie wszystko, poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.

Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali ani razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony towar. Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w skali kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie. Spory o towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż 1-2%, choć w 201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet podzespoły elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś magicznie wysłać mi 1 tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.

Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.


Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy".  Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie, ja preferuje sklepy typu hybryda, -  zamawiam towar z magazynu do stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie. Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.


<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>