Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd DVD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd DVD
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 09 Oct 2022 01:20:13 GMT
On 2022-10-08, trybun <MaLeChSo@jachu.cb> wrote:

> W tradycyjnym BIOSie, (no przynajmniej w moich kompach) nie ma opcji
> kolejności botowania z USB i DVD jednocześnie.

Zdecydowanie występują. Wielokrotnie zdarzało mi się bootować z takich
zewnętrznych napędów.

> Tak, zewnętrzny pod USB, wszystkie które oglądałem wyglądają tak samo. A
> Ty o jakim mówisz, mógłbyś podać nazwę tego co masz na myśli abym mógł
> go skonfrontować z moim?

Miałem parę firmowych na bazie napędów 5.25. Spotyka się je coraz
rzadziej i są zwykle dużo droższe niż te laptopowe, szczególnie
generyki. Np.
https://netland24.pl/sklep/587740/Nagrywarka-zewnetrzna-ASUS-BW-16D1H-U-PRO-12x-USB-3-1-M-DISC-czarna-retail

Można też kupić standardowy, wewnętrzny napęd 5.25 i do tego odpowiednią
obudowę. Z tymi ostanimi był bardz duży problem jeszcze ze 2-3 lata
temu, ale pojawiło się ponownie trochę różnych w niezabijających
cenach, choć wybór nadal jest żaden a i trzeba trochę poszukać.

Taką: https://www.aliexpress.com/item/1005004267468036.html
niedawno za równowartość 150zł.

Albo taką, dużo solidniejszą, ale też i droższą (coś pod 200zł z Amazona US):
https://www.amazon.pl/OWC-Mercury-Blu-ray-odczytu-zapisu/dp/B01IPH6170

Do takich obudów pasuje każdy standardowy napęd optyczny 5.25. BD, DVD,
co tam chcesz.

--
Marcin