Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd DVD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd DVD
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Sat, 1 Oct 2022 12:54:31 +0200
W dniu 21 wrz 2022 o 11:08, trybun pisze:

A twierdzisz, że płytka pozostaje pusta, bo nic z niej nie możesz
odczytać, czy też gołym okiem widać, że nic się na niej nie wypaliło?

Była bezdyskusyjnie pusta, sprawdzałem na innym kompie.

Komp może tego nie powiedzieć, co widać gołym okiem.
Wprawdzie jest stosowny soft mówiący więcej niż nagie
oko ludzkie, ale raczej ;) nie używasz tego softu...

Gołym okiem to ja oglądam gole baby, a nie oceniam zapis na płycie. Np nagrałem w końcu ta płytę z obrazem ISO ale nie widzę okiem najmniejszych oznak użycia. Jest to istotnie trochę dziwne bo na niektórych nagranych już plytach widać wyraźne znaki wypalania. Tym niemniej oko to nie metoda do oceny statusu plytki.

Po reinstalacji sterownika napęd działa już dobrze, czyli nagrywa.

Zazwyczaj te ngrywarki potrafią udawać nagrywanie -- i jest to poprawne
zachowanie takiego napędu. Potrafią też monitorować jakość nagrania, by
porę kalibrować moc lasera. OPC -- Optimum Power Calibration.
Są też inne ustawienia -- jest cała masa tychże ustawień.

Jak na profesjonalnego sprzedawcę płyt -- raczej niewiele wiesz
o tychże...

Jeszcze raz - nagrywała wszystko, nie chciała nagrać tylko obrazu ISO.

Znawca płyt... jak ostatni idiota uwierzyłem tu komuś na grupie że optyczny napęd pod USB to coś co warto kupić i że sprawuje się to równie dobrze jak ten stacjonarny. Aż sam się sobie dziwię czasami dlaczego ta franca nie leży gdzieś pod tramwajem a zajmuje miejsce przy kompie.