Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sun, 30 Jan 2022 15:45:50 -0800 (PST)
niedziela, 30 stycznia 2022 o 14:19:56 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):

> W takim razie jakim cudem z liczby zaczynającej się od 27 wyszło Ci 12
> TB? Dla mnie 27158810210 bajty to 25GB. Dlatego pytam jak to liczysz?

Ah "to" to miales na mysli wartosc.
Tam jest w nazwie LBA. Logical block addressable. Zalozylem 512 bajtow.
Blisko byles.

> SMART Attributes Data Structure revision number: 1
>
> 202 Percent_Lifetime_Remain 0x0030 093 093 001 Old_age
> Offline - 7
> Pracował pod Win10, aktualizowanym.

No to jakims cudem tyle ma. Moze podziala bo ten 202 jest liczony jakos dziwnie
ale przynajmniej wiesz ze ten dysk sie bardziej konczy niz zaczyna.

Jesli trim nie poprawil tego procentu to w sumie nie wiadomo ile ci zycia
jeszcze zostalo.
Mozesz puscic update firmware na nim. Moze to cos zmieni.

Zrob jeszcze test z apleciku "Disks" tam ustaw 100 probek po 100MB i zrob
zapisy.

Jak sie dobrze czuje to powinien wyjsc wykres w postaci dwu poziomych linii.

Jak sa gorki/dolki to znaczy sie albo trim nie zadzialal albo rzeczywiscie cos
juz z nim nie tak.

No i na koniec, powodem nadmiernego zuzycia moglo byc tez to ze pracowal bardzo
zapelniony. Wtedy czesc jego komorek byla bardziej zuzyta niz reszta a firmware
raportuje ten pesymistyczny wariant.
Nie wiem, gdybam.

Narazie jak dziala to uzywac, ale na niekrytyczne dane.