Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Thu, 27 Jan 2022 15:32:24 -0800 (PST)
czwartek, 27 stycznia 2022 o 13:49:41 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):
> [...]
> pokazuje i odpowiada, ale jakiekolwiek próby użycia kończą się
> wewnętrznymi błędami użytych narzędzi, czy to hdparma czy narzędzi od
> partycji.
> Oto jego smart:
>
> === START OF INFORMATION SECTION ===
> Model Family: Crucial/Micron Client SSDs
> Device Model: CT480BX500SSD1
> Serial Number: 2011E3EF0DF3
> LU WWN Device Id: 0 000000 000000000
> Firmware Version: M6CR022
> User Capacity: 480,103,981,056 bytes [480 GB]

> 202 Percent_Lifetime_Remain 0x0030 093 093 001 Old_age
Nawet jak naprawisz to juz mu duzo zycia nie zostalo (7%)

> 246 Total_LBAs_Written 0x0032 100 100 000 Old_age Always
> - 27158810210
Nie wiem czy dobrze licze i mi sie przecinki nie pomotaly ale to jest 12,5TB
Nie jest to duzo jak na dysk pol TB ale nie jest tez malo.

Ponizsze sugestie zniszcza ci wszystkie dane na tym dysku.
Jak sie da to pusc dd z tego dysku na inny czyli zrob sobie jego obraz. Ale jak
jest jak piszesz to nie odzyskasz nic sensownego. To inny aspekt tej awarii.

Ponizsze zaklada ze nie zalezy ci na danych z tego dysku:

Mozesz sprobowac zrobic dd na ten dysk w pierwsze 100-200MB.
To ci wyczysci tablice partycji i ewentualnie zrealokuje zuzyte sektory.
Potem sprobuj puscic to co tu kiedys bylo wspominane (trim na caly dysk) w
watku Odswiezenie ssd

Jak ten dysk sie wyzbiera to wroci do normy i moze nawet posluzy nieco  jak
kontroler poomija najbardziej zuzyte obszary.
Nie wiem czy ten dysk ma jakis madrzejszy kontroler czy jakas pasciowe. Moze
ktos inny zasugeruje lepsze rozwiazanie.