Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD Crucial BX500 jak zombie, niby żywy a trup
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Sat, 29 Jan 2022 12:45:05 -0800 (PST)
sobota, 29 stycznia 2022 o 13:36:47 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):
> 7% zostało? Czyli 93% zużycia? To chore, dysk ma ze dwa lata, używany w
> lapku dzieciaka, głównie teamsy, yt i gry... zero jakiejś drastycznej
> orki typu bazy danych czy obróbka video, bieda straszna w takim razie z
> Crucialem.

Hehe, widzisz, dzis baza duzo mniej orze dyskiem niz np, glupia przegladarka.
Starczy ze to dziecko na discordzie siedzi i se grupka durne animacje pokazuje
w ilosciach rozrywkowych. Przegladarka niezle poorze dyska wrzucajac te smieci
w cache.
Podobnie obrobka wideo. Przerobic film 1GB to z grubsza drugie 2GB zapisow,
czesto mniej.

Zapusc sobie w windowsie perfmona i zajrzyj ile tam zapisow leci na dysk.
Zdziwisz sie ze na serwerach jest tego czesto mniej.

W TB pisze przeciez. Kawy wincyj :)

> Zapuściłem dd, potem blkdiscard -z, potem z linka:
>
> i=0; while [ $i -lt 937703088 ]; do echo $i:40000; i=$(((i+40000)));
> done | hdparm --please-destroy-my-drive --trim-sector-ranges-stdin /dev/sde
>
> i to ostatnie wywaliło się po jakimś czasie:
>
> [...]
> trimming 20480000 sectors from 512 ranges
> succeeded
> trimming 16120000 sectors from 403 ranges
> SG_IO: bad/missing sense data, sb[]: 70 00 05 00 00 00 00 0a 04 51 40
> 00 21 04 00 00 80 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
> [...]

Sprawdzic czy pomoglo. :)

Ale tak jak ansaj nizej pisze, dziwne te numerki tam sa.

Sprawdz ponownie smarta. Moze ten 202 sie poprawil bo firmware ma wiecej pola
do popisu na wear leveling.

No i na koniec, jak ten dysk pracowal w systemie ktory trima nie obsluguje
(jakas stara ta winda?) to rzeczywiscie po tak krotkim czasie mogl pasc, bo
gnebiony byl...