Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] No dobra, to gdzie kupić 6500XT?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] No dobra, to gdzie kupić 6500XT?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 24 Jan 2022 00:09:51 GMT
On 2022-01-23, pioruns <www@website.com> wrote:

> Tego nie zrozumialem.

No stwierdziłeś, że wara innym od Twojego komputera i co masz tam
zainstalowane, a już obecnie widać, że nie ma dowolności.

> Tylko dlatego, ze ta energia sie staje coraz bardziej droga.

To byłby czynnik ekonomiczny. Przy pewnej cenie energii nie opaci się
zapewne kopać, ale można sobie też wyobrazić czynnik techniczny, gdzie
infrastruktura ma margines rzędu np. 10% mocy, koparki stanowią udział
30% konsumpcji i zaczynają się wyłączenia prądu. Nie ma na oswietlenie
domów, zasilanie szpitali i takich tam.

> Niemcy maja 64 GW zainstalowanych wiatrakow, 58 GW solarow, i co? Maja
> najdrozszy prad w calej Unii Europejskiej. Super ta energia odnawialna,
> dopoki rachunek nie przyjdzie :D
> Oczywiscie nieodnawialna nie jest lepsza. Ale Niemcy byli idiotami
> zamykajac swoje wszystkie elektrownie atomowe po wybuchu W Fukushima.
> Wystraszyli sie tsunami.. (W Niemczech.. hahaha). Elektrownie atomowe
> zasilala ich kraj 24/7/365. A teraz, po ich zamknieciu, co zasila kraj w
> bezwietrzna noc? WUNGIEL! Albo gaz.. Albo import z Francji...

Nawet przy wyższych cenach nieuchronnie to w tym kierunku zmierza.
Powrót do źródeł kopalnych w zakresie w jakim były wcześniej uzywane
jest trudny do wyobrażenia. I tak w wielu dziedzinach. To się już
realnie dzieje od dłuższego czasu i nawet kraje, o których mamy opinie
jako nieliczących się ze środowiskiem za tym trendem idą. Byłbyś
zaskoczony wiedząc jakie pro-środowskiowe zmiany legislacyjne nastapiły
w takich Chinach w ciągu ostatnich paru lat.

--
Marcin