Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 31 Dec 2021 01:08:18 GMT
On 2021-12-30, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
> Cześć.
>
> Szybki problem do rozwiązania: chce wstawic dysk, na prywatne dane, 3.5
> cala, ~8TB do "kogoś". Coś na kształt małego pudełka, któe konsumuje jak
> najmniej prądu i pozwala na pracę normalnego linuxa [1], najlepiej *nie*
> bootowalnego z tego dysku, tylko jakiegoś flasha (aby dysk można było
> wyłaczyć kompletnie, kiedy nie używany).
>
> Na razie wychozi mi na to, że najprościej jest wstawić Pi3 z przelotką
> na USB.

No i w takim właśnie układzie chodzi mi od chyba 5ciu lat 3TB zewnętrzny
Seagate podpięty usb do Pi2.

> Ale to wymaga zrobienia obudowy i ogarnięcia zasilacza na 5 i 12V.

To wymaga przypięcia RPi terkotką do ww. dysku i znalezienia miejsca u
gospodarza pomieszczenia, tak aby tego nikt nie kopał.

> "Jednodyskowych NASów z instalacją Linuxa" pewnie nikt nie produkuje.
> Czy się mylę?

Taki Synology to Linux, ma 1-kieszeniowe obudowy. Widzę, że openwrt też
jest na Synology instalowany ale nie wgłebiałem się. Z tym, że MZ nie ma
co cudować z openwrt bo Linuks na Synology ma podstawowe funkcjonalności
włączając ssh i rsync - w każdym razie robię na to to zdalnie backupy po
rsync/ssh jedyny problem, że przepustowość jest tu niższa niż np. sambą
co ma znikome znaczenie o ile Twój cel to redundacja geo.

--
Marcin