Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Thu, 30 Dec 2021 14:21:15 -0800 (PST)
czwartek, 30 grudnia 2021 o 16:14:33 UTC-6 heby napisał(a):
> Cześć.
>
> Szybki problem do rozwiązania: chce wstawic dysk, na prywatne dane, 3.5
> cala, ~8TB do "kogoś". Coś na kształt małego pudełka, któe konsumuje jak
> najmniej prądu i pozwala na pracę normalnego linuxa [1], najlepiej *nie*
> bootowalnego z tego dysku, tylko jakiegoś flasha (aby dysk można było
> wyłaczyć kompletnie, kiedy nie używany).
>
> Na razie wychozi mi na to, że najprościej jest wstawić Pi3 z przelotką
> na USB.
>
> Ale to wymaga zrobienia obudowy i ogarnięcia zasilacza na 5 i 12V.

> [...]

Sa male sbc z sata na pokladzie.
To ci nieco uprosci ale zasilacz i tak trzeba. Jak rozbierzesz se obudowe na
dyska to wszystko stamtad wydlubiesz.

W sumie to nie rozumiem w czym problem. rpi3 kupisz z obudowa, enclosure na hdd
tez do kupienia za psi pinionc.
Dyska wstawisz jakiego tam masz. Wszystko zepniesz na dwa zasilacze jak leniwy
albo na jeden (5V z obudowy dyska wyciagniesz).
Obudowa/dysk sama se zasilaniem zarzadzi i usnie jak nie bedzie uzywana.

Do zrobienia tylko kabelek na 5v z obudowy dyskowej i jakos przyczepic obudowe
rpi3 do tej dyskowej.
W czym problem?

Warto jakies inne wynalazki probowac?