Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [OT] 1 dysk w innej lokalizacji
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 30 Dec 2021 23:14:22 +0100
Cześć.

Szybki problem do rozwiązania: chce wstawic dysk, na prywatne dane, 3.5 cala, ~8TB do "kogoś". Coś na kształt małego pudełka, któe konsumuje jak najmniej prądu i pozwala na pracę normalnego linuxa [1], najlepiej *nie* bootowalnego z tego dysku, tylko jakiegoś flasha (aby dysk można było wyłaczyć kompletnie, kiedy nie używany).

Na razie wychozi mi na to, że najprościej jest wstawić Pi3 z przelotką na USB.

Ale to wymaga zrobienia obudowy i ogarnięcia zasilacza na 5 i 12V.

"Jednodyskowych NASów z instalacją Linuxa" pewnie nikt nie produkuje. Czy się mylę?

A moze są jakieś zgrabne urządzenia z portem ethernet (i/lub wifi) wielkosci obudowy do dysku 3.5 i z procesorem na którym działa jakiś Linux? Widział ktoś coś takiego?

Klikam po internetach i nic na razie nie wpadło mi w oko. Nie chce Pi bo będzie to wymagało jakiejś fikuśnej obudowy do wydziargania, a może są inne rozwiązania. Wydajnośc CPU bez więkzego znaczenia, to jest storage i ma tylko zapewniać backup w innej lokalizacji.

[1] Linux ze względu na szyfrowanie dysku i połaczenie przez VPN z moją siecią. Raczej zwykły NAS tego nie zrobi tak, jak chcę.