Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Fri, 19 Nov 2021 10:53:45 +0100
W dniu 19.11.2021 o 00:06, Eneuel pisze:
trybun

> [...]

Tak, w MBRze.
Jak już pisałem: w MBR jest klasyczny kod maszynowy; możesz po
  prostu wstawić typowy kod: partycjonerem, jakimś edytorem dysku,
  czy czymkolwiek podobnym, chyba także EasyBCD to potrafi...
  Tablica partycji nie ulegnie uszkodzeniu -- o ile wszystko
  pójdzie poprawnie... W razie czego tę tablicę łatwo
  odzyskać.

Trochę trudniej ten typowy kod wzbogacić GRUBym, ale chyba masz to
  za sobą, skoro miałeś na jednym dysku i Windows, i Linuksa...
  Można też via LILO, ale chyba wtedy chyba trzeba pozamiatać po
  przemeblowaniach...

Drugi GRUBy ;) jest nadopiekuńczy -- dlatego wszystko pracuje po
  dowolnych  sklonowaniach i przestawkach, choć niby nie
  musi...

W ogóle Linuks jest nadopiekuńczy...
To nie durnowaty/złośliwy Windows...

Co możesz zrobić skoro coś w MBRze namieszane że instalacja XP dochodzi do momentu restartu po skopiowaniu plików i wywala błąd? Z instalacją Linuksa nie było problemów.

Problem do tego stopnie istotny że akcie desperacji zawiozłem komputer do serwisu, tam po kilku dniach prób zalecili mi wymianę dysku. Nadmienię że ten dysk jeszcze mam i czasem go używam.  Jak go doprowadziłem do stanu używalności to sam nie wiem bo tyle było różnych prób, ale w pewnym momencie instalacja XP po prostu ruszyła.