Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk ST1000LM035 i nagły pad, ale dziwny

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk ST1000LM035 i nagły pad, ale dziwny
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 9 Nov 2021 08:34:42 -0800 (PST)
wtorek, 9 listopada 2021 o 09:45:00 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):
> Witam,
>
> Dysku nie mam fizycznie, znajomy poprosił o pomoc, używa go w obudowie
> USB i nagle partycja zniknęła z systemu, dysk jest widoczny a smart
> niczego podejrzanego nie pokazuje, dziwna sytuacja.
> System, w menadżerze dysków pokazuje dysk jako "zdrowy" ale partycję ma
> jako RAW i oczywiście brak dostępu do danych, stało się to w trakcie
> korzystania z tego dysku.

(...)
> Co można z nim zrobić?

Najpierw puscic kopie na inny dysk.
Podczas kopiowania wyjdzie czy on naprawde jest w stanie dobrym czy jednak
glupieje.
Potem ten obraz sobie skopiowac na bok i sprobowac przywrocic partycje. Jest
troche programow ktore to potrafia.

Obstawiam ze jakims cudem winda nadpisala tablice partycji przy udziale usera
albo bez.

Albo dysk juz leciwy i sie sektor zerowy odmagnesowal. Zdarza sie czasem.