Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Scalanie partycji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Scalanie partycji
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 21 Sep 2021 09:18:09 -0700 (PDT)
wtorek, 21 września 2021 o 09:03:26 UTC-5 trybun napisał(a):

> Myślałem o scaleniu że to prosta sprawa i sprowadza się to do kilku
> kliknięć w programie do obsługi partycji. Niby wszystko jest
> podręcznikowo najprostsze do wykonania. Np partycje są obok siebie itd.
> Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego
> że operację scalania przeprowadzam z systemu który jest na innym dysku?

Generalnie w "zdrowym" srodowisku to sie udaje i sie robi dosyc bezproblemowo.
Zdrowe oznacza linuxa/AIX-a i podobne.
Zrobienie lvextend czy innego volume grow-a pod aix-em to dosyc zwykle
czynnosci.
Ale pod winda jest nieco bajzlu i to nie zawsze dobrze dziala.

> W internecie cos stoi o "usuwaniu woluminu/ów" przed scalaniem, o co tu
> biega?

To zalezy co masz na tym dysku i jak fikusny system masz. Zazwyczaj pod win10
takich cyrkow nie trzeba czynic i z Twojego zeznania wnioskuje ze raczej nie
masz takich fanaberii jak zrobiles system samodzielnie.
Ale jak ci tak zrobil ktos albo jakis installer della/hp/lenovo to moze byc
roznie.
Ogolnie chodzi o odpowiednie odkonfigurowanie volumenow dynamicznych w windzie.
Nie jest to feature uzywany czesto w domowych warunkach.

Ponawiam propozycje: Zrob sobie backupy, zaoraj te partycje i zaloz na nowo z
reinstalem.
Albo tak jak Eneuel radzi, skombinuj nowy dysk i zrob na spokojnie od zera na
nowo. A stary dysk dodaj pozniej jak juz sie upewnisz ze wszystko co potrzeba
dziala na nowym systemie.