Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Scalanie partycji

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Scalanie partycji
From: trybun <MxLeChSo@jahu.cb>
Date: Tue, 21 Sep 2021 16:03:24 +0200
W dniu 21.09.2021 o 15:41, ptoki pisze:
wtorek, 21 września 2021 o 07:55:17 UTC-5 trybun napisał(a):
Jest HDD z zainstalowanym Win XP i drugą partycją "magazynem" "E" i z
dużym rozmiarem niezagospodarowanego miejsca, chciałbym powiekszyć
partycję magazyn o to niezagospodarowane miejsce. a więc zakładam z
niego nową partycję "G" i za pomocą Esaus Partition cos tam i próbuję je
scalić. Niestety wyskakuje ostrzeżenie o błędzie. Co robie nie tak?
Szklana kula mowi: "ostrzezenie o bledzie oznacza ze cos nie dziala jak
powinno".

Dasz blad to moze sie pomoze. Choc ja bym chyba wolal wykopiowac magazyn E na
inny dysk, skasowac go, dodac od nowa (restart po drodze sugerowany) i wgrac
dane spowrotem.

No i oczywiscie rekomenduje zrobic backup calego dysku przed rozpoczeciem akcji.

Tego typu programy czesto wywalaja sie w polowie i caly system pada. Nie
polecam.

Myślałem o scaleniu że to prosta sprawa i sprowadza się to do kilku kliknięć w programie do obsługi partycji. Niby wszystko jest podręcznikowo najprostsze do wykonania. Np partycje są obok siebie itd. Może (choć to chyba bardzo mało prawdopodobne) ów błąd bierze się z tego że operację scalania przeprowadzam  z systemu który jest na innym dysku?

W internecie cos stoi o "usuwaniu woluminu/ów" przed scalaniem, o co tu biega?