Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk SSD i podział na partycje
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 12 Aug 2021 00:43:48 GMT
On 2021-08-11, Kamil <nospam@tlen.pl> wrote:

> System na takim dużym dysku to bezsens. SSD 240 GB z powodzeniem wystarczy
> jest tani. Ciągłe mielenie dyskiem, zrzucanie do SWAPa i pobieranie do RAMu
> duży dysk szybko wykończy. Duży jest na dane, nie na system.

Wręcz przeciwnie. Duzo szybciej wykończy mały.  Z tym, że czy to jest
240GB czy więcej to mozna dyskutować bo nie do końca o to chodzi. Co
wydaje się wazne, to zostawienie miejsca gdzie nie bedzie się zapisywać
niczego, czyli odpowiedniego stosunku zajętości do niezajętości.

Skrajny przykład: pisałem tu wczesniej o Samsung SSD 860 EVO mSATA
250GB, którego mam w domowym serwerze. Zajęte tam jest ca 40GB. Dysk
podług Wear_Leveling_Count jest już trupem (1%), Power_On_Hours ma
16325. A działa z prędkościami zapisu jak nowy.

--
Marcin