Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 18 Jul 2021 12:08:50 +0200
On 18/07/2021 11:23, ąćęłńóśźż wrote:
Nie rozumiesz.
Ty chcesz "dużo, tanio, Tesko", my proponujemy "porządnie, profesjonalnie".

Profesjonalnie:
1) router który nie wiadomo czy wyciągnie gigabit
2) nie ma dostatecznie dużo flasha na moje potrzeby
3) nie ma portu usb3.0 aby podpiac dysk i dostarczać obrazy PXE (z czego korzystam częściej niż codziennie)
4) nie ma wifi

Dziekuję za taki profesjonalizm. "Powinieneć Pan kupić Berlingo, bo do profesjonalnych zastosowań, a nie jakiegoś kampera z łóżkiem czy łazienką, na co to komu na wyjazdach?".

x86 jako router mam od 2 lat. Nie mam się do czego doczepić, działa, niewielki, oszczędny, ma wszystko, kosztował mniej niż "profesjonalne routery". Prawdopodobnie przy następnej przeprowadzce hardware, będzie zwirtualizowany na pxomoxie. Pasuje wszystko, poza wydajnością, wcześniej nie miałem jej jako ocenić bo światełko od tygodnia. Rozwiązałbym to upgrade sprzętu, gdyby nie to, że okazało się, że nie zawsze gigabit na pudełku oznacza to w praktyce. W przypadku dwuportowych ehernetów z Atomem tak własnie jest - każada działa z gigabitem, ale obie na raz nie, być może "wspódzielą pasmo" czy jakis inny żałosny problem, bo procesor się nudzi.

Ale powinienem kupic Berlingo.