Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika zIHN5c3RlbXUgLSBrb

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika zIHN5c3RlbXUgLSBrb8WEY3p5IHNpxJk/Ig=
From: Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
Date: Fri, 21 May 2021 16:51:03 +0200
W dniu 2021-05-21 o 16:06, Eneuel pisze:
Tomaszek

: "wysmażyłem" na 2 strony

Sporo... ;) Dasz tu kopię?

: ADATA 128GB SP920 i działa sobie
: już 3 lata (TBW ok. 4TB)

Trochę więcej niż nic...

Proszę bardzo. No powiedzmy, że wyszło tego strona i trochę:) Zgłoszenie reklamacyjne jeszcze nie poszło, więc wszelkie sugestie zmian mile widziane:

==
Dysk SSD Adata SU900 - opis usterki
Opis usterki: Dysk w losowych (jak się wydaje) momentach znika z systemu (zarówno z menadżera zadań jak i menadżera urządzeń) lub nie jest widoczny podczas uruchamiania komputera (wtedy naturalnie system się nie załaduje) Po twardym resecie jest szansa (nie dzieje się to za każdym razem),że pojawi się ponownie i wtedy system uda się załadować. Występowanie tych objawów nie ma związku z odczytem lub zapisem danych - dzieje się to zarówno gdy dysk nic nie zapisuje lub odczytuje, jak i gdy jest intensywnie używany. Można odnieść wrażenie, że ma to charakter losowy. W wyniku tych zdarzeń nie zostały utracone żadne dane, po ponownym udanym włączeniu się dane są na swoim miejscu. Odczyt SMART za pomocą oficjalnego programu producenta (ADATA SSD Toolbox) jak i innego programu (w tym przypadku użyty został Crystal Disk Info) nie wykazuje żadnego śladu po takowym zdarzeniu. Odczyty są identyczne w obydwu programach. TBW na poziomie trochę ponad 3TB, więc do osiągnięcia progu gwarancyjnego jeszcze daleko. Dysk od pierwszego włączenia korzysta z mechanizmu TRIM wbudowanego w system Windows. Jego włączenie potwierdza ADATA SSD Toolbox. Zanim zdecydowałem się skorzystać z przysługującej mi gwarancji na produkt, wykonałem następujące czynności (które jak mniemam wykluczają problem z innym komponentem komputera) i po wykonaniu tych czynności problem NIE ustąpił: - sprawdzone, wyczyszczone alkoholem izopropylowym oraz ostatecznie wymienione przewody do transmisji danych pomiędzy dyskiem a płytą główną - testy stabilności pamięci RAM i testy obciążeniowe procesora, testy wypadły pomyślnie
- dysk był podłączany do różnych portów SATA oraz do różnych linii zasilania
- podmieniony został zasilacz na inny
- dysk został podłączony do innego komputera
Po wykonaniu powyższych czynności i braku pozytywnego efektu, cała zawartość dysku została przeniesiona na inny nośnik (dysk HDD 3.5 cala o podobnej pojemności) bez dokonywania jakichkolwiek zmian (tzw. obraz dysku) aby wykluczyć problemy programowe, błędy w samym systemie operacyjnym itp. Migracja zakończyła się pomyślnie (aczkolwiek dopiero po dwóch próbach, gdyż dysk ADATA dwukrotnie zniknął podczas kopiowania) Na przeniesionym nośniku ani razu nie wystąpiła sytuacja z zanikiem dysku podczas pracy. Przeniesiony nośnik z powodzeniem pracuje bez żadnych problemów, choć oczywiście wolniej bo mowa o nośniku HDD, a nie SSD. Przeniesiony system i dysk pracują na tym samym porcie SATA, tym samym przewodzie do transmisji danych oraz tej samej linii zasilającej co pracował dysk ADATA i problemy nie występują.
===

--
t0maszek

<Pop. w Wątku] Aktualny Wątek [Nast. w Wątku>