Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kryptowaluty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kryptowaluty
From: Kviat
Date: Tue, 18 May 2021 14:52:26 +0200
W dniu 18.05.2021 o 00:59, Budzik pisze:
Użytkownik  Kviat ...

No ale te duze spolki to tez kiepska inwestycja - zobacz co sie
stało z cenami spolek z udziałem skarbu panstwa...

Teraz... hmmm... I tak i nie. Trzeba to robić z głową i wybierać z
głową. PKNORLEN, zakup 22.07.2020 - dzisiaj +28,07% (w sensie
wzrost od daty zakupu)
albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%
to tylko dwa przykłady...

:-D
Przyzznaje ze jak sie zna historyczne ceny akcji to łatwiej sie
inwestuje tyle ze do tego potrzebna byłaby maszyna do podrozy w czasie.

W dniu zakupu nie posiadałem takiej maszyny ;)

Tymczasem jakbys kupił np w okolicach 2015 roku za około 80zł to po 6
latach nadal byłbys w plecy czyli de facto straciłbys kilkadziesiat
procent.

Dlatego nie kupuje się akcji w trakcie hossy, tylko w trakcie bessy.
A przynajmniej nie te, które wytypowałeś jako inwestycyjne na długie okresy.
Do zabawy w spekulacje nie przeznacza się wszystkich oszczędności i jakbym faktycznie je kupił w 2015 to nie ma takiej opcji, że trzymałbym je do dzisiaj. Przy zakupie ustawiłbym stop lossa na np. -5% od ceny kupna i byłbym w plecy na 5%, a nie na kilkadziesiąt. A nawet jakby całkowicie utraciły płynność i nie udało się ich w ogóle sprzedać, to trudno. Trzymam się też innej zasady, że na zabawy spekulacyjne przeznaczam tyle, ile mogę stracić bez palpitacji serca.

Pozdrawiam
Piotr