Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kryptowaluty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kryptowaluty
From: "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 17 May 2021 19:57:53 +0200
On Mon, 17 May 2021 19:24:39 +0200, Kviat wrote:

> Teraz... hmmm... I tak i nie. Trzeba to robić z głową i wybierać z głową.
> PKNORLEN, zakup 22.07.2020 - dzisiaj +28,07% (w sensie wzrost od daty
> zakupu)

Porownaj do cen mieszkan :-)

> albo taki STALPROFI, zakup 12.04.2019 - dzisiaj +59,77%
> to tylko dwa przykłady...

Owszem, ale ze akurat Stalprofi tak podrozeje, to rok temu nie
wiedziales :-)

No i .. sa takie zyski, bo byly duze spadki :-(
Orlen dwa lata temu kosztowal ~100, teraz 76. Taki zysk :-(

A kupic ... trzeba bylo miec gotowke, aby kupic.
A jak ktos uwazal, ze na gieldzie mozna zarobic, to pewnie kupil akcje
dawno temu i mial akcje a nie gotowke :-(
.... i trzeba bylo byc czujnym, zeby sprzedac w grudniu 2019, bo potem
to tylko straty.

Lub zagrac va banque - wziac kredyt maklerski ... i miec dochody na
splate rat :-)

A Stalprofil trzeba bylo sprzedac w sierpniu 2018, bo potem juz tylko
spadal ... a w marcu 2020 przewidziec, ze nie spadnie jak inne, tylko
kupic. Choc byla druga szansa w pazdzierniku zlapac minimum.

> Spółki dywidendowe nadal płacą dywidendy - raz kursy rosną, raz spadają,

A z tym to w tym roku bedzie kiepsko

> zabawa nie dla spekulantów, tylko dla ludzi o mocnych nerwach ;)
> Można obracać częścią portfela w ramach IKE - nie płacisz podatku Belki
> od zamkniętych pozycji (ma to swoje wady i zalety, mrozisz kasę na
> dłuuugo...).

A tu cos kombinuja w Nowym Ladzie.

J.