Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 20 Mar 2021 01:27:17 +0100

"Olaf Frikiov Skiorvensen" grg45gpcictimubej844nvrref925cqksk@4ax.com">news:grg45gpcictimubej844nvrref925cqksk@4ax.com

Pod WXP po prostu wszystko padało bez zapowiedzi...

Scenariuszy padania systemu jest od groma.

U mnie WXP padał za każdym razem tak samo -- jeśli
powodem padu był niedostatek SWAPu.

Może wiesz, jak pozbyć się z systemowej 'swapfile.sys' bez
rezygnacji z 'pagefile.sys' na innej partycji?

Nie wiem, chyba się nie da. swapfile.sys jest dla aplikacji
UWP. Co do pagefile, ustaw rozmiar niestandardowy, od-do,
wtedy się rozrasta.

'Od do' nie rozrośnie powyżej do.

Jakieś są z tego korzyści nad plikiem?

Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji
wymiany, oszczędzasz miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja
wymiany jest na innym dysku fizycznym).

Co do zasady u mnie swapfile zawsze jest na innym fizycznym
i z jednego pliku wymiany korzystają tylko systemy różnych
partycji pozostałego (że go tak nazwę) dysku; mając Toshibę
(to ta samą, którą kupiłem w 2009 r. jako zewnętrzny i która
wędrowała po różnych laptopach oraz przeróżnych kieszeniach
z USB) i Hitachiego (to ten sam, który kupiłem przed rokiem
jako używany) mam na obu miejsce na SWAPy, gdyż mogę odpalić
- albo z Toshiby -- wówczas mam swap na Hitachim
- albo z Hitachiego -- wówczas mam swap na Toshibie,
ale jeśli odpalę z Toshiby, miejsce po pliku wymiany
znajdujące się na Toshibie może zostać wykorzystane
do czegoś innego i odwrotnie...

Nie jest to trudne ;) -- W64 potrzebuje podczas pracy wolnego
(lepsze byłoby szybsze?) miejsca, które może być później (gdy
komp wystartuje z innego dysku fizycznego) przeznaczone na
pokaźny swapfile...

Nadal nie widzę przewagi partycji nad plikiem, choć przyznaję, że
miewałem pod WXP niemal całą partycję przeznaczaną na taki plik,
ale to rozwiązanie miało swe inne usprawiedliwienie -- była to
zarazem partycja, z której bootował się system i na której był
plik 'boot.ini' kierujący start systemu na inne partycje... Miało
to sens w czasach niepewności startowej -- W64 jest stabilniejszy
(od strony startu -- bo w ogóle niekoniecznie ;) jest) niż WXP...

--