Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Aktualizacja do 20H2 -- Fujitsu-Siemens

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Aktualizacja do 20H2 -- Fujitsu-Siemens
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 20 Mar 2021 02:18:30 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" s30be3$uek$1@gioia.aioe.org

18 marca zaszło Słoneczko, ale doba nie dobiegła kresu...
Już mam za sobą dzisiaj 10 (2+4+4) aktualizacji, z czego
tylko jedna była opcjonalna... Czy to nie jest przesada?!

Jest!!! Jedenasta!!! Przebootowałem i od razu mam!!!
2+5+4 -- tu są liczby, nie trzeba żmudnie ;) zliczać

Zanim minęła doba od zaktualizowania do
20H2 -- było 12 małych aktualizacji 64W10...

Do tego było chyba 8 (nie przesadzam!)
aktualizacji sterowników...

Policzyłem -- było tylko 7. (siedem)

Czyli łącznie 19. (dziewiętnaście)

Tu nie było (i nie ma) liczb...

[ciekawe, czy PhotoShop CC 2017 nie odmówi posłuszeństwa -- też
trialowy; po którejś z dużych aktualizacji zbiesił się, ale na
szczęście Adobe na swej stronie napisał, co i jak zmienić, by
było ol korekt... ten trialowy program miał pracować 7 dni -- ale
najwyraźniej było mu u mnie dobrze, skoro nie liczył tych dni
zbyt skrupulatnie... szczęśliwi czasu nie liczą...]

[na razie OK, ale z dźwiękiem nadal źle...]

- z CC OK
  (siedmiodniowy trial zainstalowany na Acerze ze 4 lata
  temu i żywcem przeniesiony na F-S razem z resztą 64W10
  zainstalowanym przed mym kupnem Acera -- w sklepie)

- program zgłaśniający dźwięk tak cichy, że aż przykro
  (chyba dwutygodniowy trial zainstalowany na F-S kilka
  miesięcy temu; do czasu tej aktualizacji poprawnie funkcjonował)

- zbiesił się program zapobiegający tużpostartowym padom
  (ten program zmuszał wentylator do pracy, dzięki czemu
  nie notowałem zwiech tuż po odpałce związanych z przegrzaniem)

CC nie przeżył którejś z dużych aktualizacji -- Adobe na swej
stronie podał rozwiązanie wszystkim swym klientom, także takim
jak ja, czyli takim, którzy latami (zimami i jesieniami; wieczorami
czy porankami) korzystają z siedmiodniowej ;) wersji trialowej...

-=-

Bezpłatnego TeXa kupiłem kilkanaście lat temu, płacąc GUSTowi.

Natomiast płatne PhotoShopy pracują u mnie w bezpłatnych wersjach
trialowych od lat i nawet były obsługiwane przez Adobego... Mam
CC 2017 pod 64W10 i chyba PS5 pod WXP -- na F-S mam oba sprawne.

Miałem nawet funkcjonującego (wykonałem nim kilka drobnych edycji)
PSa pracującego pod kontrolą WXP zainstalowanego na VBoxie
pracującym pod kontrolą W7S zainstalowanego na netbooku
z napędem atomowy i 1 GiB RAMek dzielonych pomiędzy CPU
i GPU, ale tylko dla hecy)

Dlaczego zestawiam TeXa z Adobym? --  ano dlatego, że ćwierć
wieku temu rysowałem w TeXu szkice tego:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.pdf
rodzaju a teraz potrafię w dziecku Adobego rysować takie:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/moje09sie.pdf
lub takie:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
bądź takie:
   http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/rw.pdf
i (co chyba bardzo ważne!) nauka TeXa trwała znacznie
dłużej niż nauka HTML oraz SVG w stopniu umożliwiającym
rysowanie takich łatwych rysunków... Inna sprawa, że
TeX przydawał się nie tylko ;) do rysunków, czy
raczej przydawał tylko nie do rysunków... ;)

Jeśli chodzi o szkic ww. mieszkania -- po prostu wziąłem
plik (ze współrzędnymi) wykorzystywany przez programik
TeXowy i dorobiłem mu całą resztę. Innymi słowy -- szkic
w SVG opiera się o dokładnie te same dane, co (bardzo
podobny, ale nieco bogatszy funkcjonalnie) szkic w TeXu...

SVG postrzegam jako BARDZO prosty/łatwy w użyciu i funkcjonalny!

Ogólnie, gdy zestawiam HTML z TeXem -- czuję się tak, jakby mi
ktoś z pleców zdjął straszliwy ciężar... Jakby ktoś mnie wypuścił
na wolność... Owszem -- TeX oferuje ,,lepsze teksty'', ale jakim
kosztem!?! W rysunkach TeX (jakiego znam) przegrywa z HTML, ale
od rysunkowej strony znam TeXa za słabo. Zaś jeśli chodzi o różne
przeliczenia i rozrachunki ;) -- chyba ;) HTML ustępuje prostocie
TeXa... To, co w TeXu jest łatwe, w HTMLu jest (wg mnie) karkołomne...

HTML czerpał
   (czasami fatalnie -- później wycofywał się z tego, co naczerpał;
   Knuth (z powodów wiadomych tylko sobie?) nie lubił pewnych
   i łatwych rozwiązań -- wybierał karkołomne względności chociażby)
pełnymi garściami z TeXa -- gdybyż tak jeszcze zaczerpnął prostotę
rozrachunkową...

--