Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 04 Jan 2021 20:57:59 GMT
Witaj Irokez, 04 sty 2021 w
news:5ff31adf$0$536$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Bardzo fajny, i5-4590 w biurze, i5-4670 w domu
> 16GB RAM, dysk SSD NVMe + SSD SATA nie odczuwam potrzeby zmiany.
>
> Daje rady,m a tu rysunek 3D w DesignSpark Mechanical czy podobnym, a
> tu 2D rysunek, czasami muxowanie MKV czy zmiana kontenera. Gieruchny
> typu Battlefield 3, Painkiller Hell and Damnation, Medal of Honor
> Pacific Assault tez spokojnie idą (GeForca GTX 750Ti mam).
>
> i3-6100 - w benchmarkach słabszy od i5-4590, ale z kolei dostajesz
> nowszą konstrukcję pod Core 6 generacji gdzie możesz wymienić za pół
> roku na na przykład i5-6600 który będzie szybszy... te kilka procent
> [...]
Może i z 10-15%. Tylko 6600 teraz można dostać powyżej 4 stów - za pół
roku niewiele się zmieni, więc to odpada na długo.

> No więc musisz sobie sam wybrać ;)
>
> Ja bym wolał 4 rdzenie, jest różnica w stosunku do i3 z dwoma.
> Decyzja jest jednak Twoja.

W pierwszej chwili wydawało mi się, że to oczywiste.
Dla ścisłości ta i3 ma 2/4 - HT
Potem se wydumałem, że nowsza platforma, to może jednak lepiej. Parę
razy jak miałem okazję porównać w miarę niedalekie w czasie sprzęty, to
nowszy jakoś lepiej "chodził" mimo tego, że benchmarki mogą mówić co
innego.
Nie wiem, może mi się wydaje, ale może nowsza płyta - nowsze chipsety,
tu coś parę Mhz szybciej, tam coś parę bit/s szybciej, pamięć szybsza i
suma tego wszystkiego nieweluje np. słabszy procesor w takim zwykłym
użytkowaniu. To taka moja niezweryfikowana teoria.
Ale faktem jest, że i3 ma wyższą szybkość magistarali i ma wyższą max
przepustowość pamięci.