Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 04 Jan 2021 13:01:42 GMT
Witaj ToMasz, 03 sty 2021 w news:rstge3$lab$1@dont-email.me
napisałeś/aś:

> same plusy, mam któregoś z rzędu. procki z oryginalnym chłodzeniem
> dają radę. zasilacze też mogą być normalne, sprawdź przed zakupem.
> mój dell vostro 460 ma zwykły. przekładałem bebechy do normalnych
> obódów - też wszystko pasuje. stary radeon i obecny rx580 - bez

Ale to była obudowa tower pewnie? Zaczynam podejrzewać, że tylko te
mniejsze mogą mieć większe problemy z kompatybilnością.

> problemów. jedyne co mogę doradzić, sprawdź sobie szybkość procka na
> passmarku. bo możesz kupić w tej samej cenie komp z bardzo wolnym
> prockiem, albo bardzo szybkim. w każdym razie cena ta sama - różnice

Na razie w określonym budżecie za cały majdan najlepsze, co się mieści
to i5-4590 lub i3-6100
Czy taka wydajność wystarczy na 2 lata? Bez gier i żadnych wymagających
zastosowań. Byle było komfortowo, a będzie ssd. Trochę się nad tym
głowię, bo to nie dla mnie. Wydaje mi się, że tak patrząc na
benchmarki.
Inna sprawa, że np. wg passmarka ta i5 będzie conajmniej 25%
wydajniejsza, wg innego testu - niekoniecznie.
Mam duży dylemat - czy teoretycznie wydajnieszy proc, czy troszkę
słabszy, ale jednak na noweszej platformie, ddr4, z lepszą integrą,
ogólnie nowszy sprzęt.
https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i3-6100-vs-Intel-i5-
4590/2617vs2234
https://www.cpu-world.com/Compare/418/Intel_Core_i3_i3-6100