Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] pieniądze leżą na ulicy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] pieniądze leżą na ulicy
From: Eneuel <eneuel@gmail.cm>
Date: Sat, 12 Dec 2020 16:14:47 +0100

Pięć różnych, żeby nie napisać, że zupełnie różnych -- każdy
pokazuje to samo albo prawie to samo, ale dopiero po ~minucie
mierzenia. Różnice jeśli są widoczne, to chwilowe i nie są duże;
przykładowo: 94%, 94%, 95%, 94%, 94%, ale za chwilę wszystkie
mogą pokazać zgodnie 94%... Z tętnem podobnie...

Bywa, że są jakby związane -- jeden przeskoczy o punkt w górę
i za chwilę drugi; po jakimś czasie znów jeden spadnie o punkt
w dół, by pociągnąć za sobą drugiego...

Wczoraj miałem na 3
  (do 4 brakuje mi akumulatorków; 5 nie chciało się mi wyjąć z etui)
naraz ~70% -- po wstrzymaniu oddechu na jakiś czas -- nie mdlałem;
w oczętach mych prześlicznych nie ściemniało się jak po metylowym;
głowa nie bolała; w uszach szumiało przeciętnie; tętno nie zaszalało
zbyt mocno... Tuż po mierzeniu wstałem -- nie tylko nie upadłem, ale
nawet nie zachwiałem się...

Wnioskuję -- 70% to nic przyjemnego, ale żyć jeszcze (być może
krótko) można.

Nie mierzyłem ciśnienia -- może powtórzę mierzenie i dodam
tętno oraz ciśnienie krwi i czas mierzenia...

Ostatnio zwykle mam od 94% do 97% i wg mnie to dobry wynik.

Głębokie oddychanie nie podbija saturacji do 99%.
Podbija skutecznie tętno. :)

Ogólnie wszystkie pulsoksymetry, które mam, pokazują:
 - zgodnie tę samą (zero różnicy) saturację (lub prawie tę samą)
 - małe różnice tętna (raczej wynikające ze sposobu uśredniania;
   jeden może liczyć średnią z 10 sekund, inny z 15s; po minucie
   stabilizują się odczyty, o ile nie ruszam się zbyt żwawo)
Do mierzenia perfuzji mam tylko dwa -- pokazują zupełnie rożnie.
Do mierzenia HRV mam tylko jeden -- wynik skacze od 20ms do 60ms.

Mierzenie jest niezbyt wygodne -- nie można trząść palcami,
bo nawet lekkie drgania mogą zakłócić mierzenie. Pulsoksymetry
nie ściskają palców makabrycznie mocno, lecz jakoś wpływają
na przepływ krwi w palcach, co może jakoś wpływać na wynik.
(tyle pływów?...)

-=-

Miary... Redmi Note 9 Pro wziął 22Wh ładując się od 13% do 100%,
ale to wynik zakłamany pracą telefonu...
        22/.87=25,2873563218391
Tedy wziął 5Ah przy .5V.

Miernik pokazuje 4709mAh; telefon był podczepiony do 5V.
Czas pomiaru to niemal 9 gAdzin (8:44) ale 100% jest od
~4 gadzin.

Pojemność z nominału -- 5020mAh.
Na AliExpress są ładowalne (jakieś Lioxy) napięte (i nominalnie,
i ponoć rzeczywiście też) do 1.5V z pojemnością podaną w mWh.
Są sprzedane razem z dedykowanym ładowarkami, ale w sobie też
mają jakąś elektronikę czipową.

Może kończą się:
 - czas mierzenie pojemności mAh
 - NiMe (NiCd to też NiMe?)