Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdd extended test - problem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdd extended test - problem
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: 17 Dec 2020 06:55:37 GMT
Dnia 17.12.2020 Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał/a:

> Popieprzyło mi się z offline. Swoją drogą, jeśli to offline rozumieć
> antagonistycznie to przy pozostałych testach wykorzystuje aktywność
> dysku, czy jak?

Dla offline w manualu smartctl również rzecze:
"offline  - [ATA] runs SMART Immediate Offline Test.
This immediately starts the test described above.
This command can be given during normal system operation.
The effects of this test are visible only in  that  it
updates the SMART Attribute values, and if errors are found
they will appear in the SMART error log, visible
with the '-l error' option. "

Jedyna znana mi opcja na wymuszenie testu "na wyłączność"
to "captive", aczkolwiek nie używałem- wszystkie testy
robiłem na działającym w systemie dysku (aczkolwiek
starałem się go nie obciążać).

Jak firmware dysku to robi- trudno zgadnąć. W man smartctl
piszą, że testy zmniejszają wydajność dysku (i vice versa),
więc raczej aktywność dysku przeszkadza.

"All '-t TEST' commands can be given during normal system
operation unless  captive  mode  ('-C'  option)  is
used. A running self-test can, however, degrade performance
of the drive.  Frequent I/O requests from the operating
system increase the duration of a test. These impacts
may vary from device to device."

Jako, że na firmware mam średni wpływ,
nigdy nie zastanawiałem się głębiej, jak dokładnie
ono te testy wykonuje.

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.