Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] hdd extended test - problem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] hdd extended test - problem
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: 11 Dec 2020 14:00:35 GMT
Dnia 11.12.2020 pueblo <nomail@nomail.pl> napisał/a:

> O, nie wiedziałem, że taki odczyt nie będzie przeszkodą, tyklko nie
> mam pomysłu jak to zrobić, żeby nie mielił za bardzo. Nie pisałem, ale

Ja sam mam WD na raspberry pi, wdidle niby ustawione, a i tak
szedł spać. Zauważyłem, że nie musi być żaden odczyt/zapis,
wystarczy komunikacja z dyskiem, nawet odczyt SMART.

Więc mam po prostu proces, który cały czas co 15 sekund
wywołuje

/usr/sbin/smartctl -a -d sat /dev/sda >/dev/null

i z usypiamiem dysku spokój.

Na pewno sklecisz jakiś skrypt dla Windows ;-)

I nie wiem, jak w programach Windowsowych, ale w linuksowym
smartctl jest opcja "-C", która powoduje odpalenie
testu w trybie captive- czyli trzeba by dysk logicznie
od systemu odłączyć (wtedy dysk zajmuje się wyłącznie
testem). Można by i to wypróbować.

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.