Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 21 Nov 2020 00:48:54 GMT
On 2020-11-20, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Tak, to mało prawdopodobne. Karty RAID, IDE, na PCI, do domowego użytku,
> kosztowały tak koło 100zł. Możesz narzekać że to nie był RAID, ale
> zgłaszał się jako RAID w biosie, miał własny konfigurator i działał na
> pewno jako mirror i przeplot. Ktos mógłby zapytać: co to za RAID na dwa
> dyski? Ano mógłby...

Myślę, że dyskusja się zamuliła i udowadniacie sobie
niepostawione tezy.

> O takie coś miałem:
>
> https://www.ebay.com/c/1071832053

Chyba każdy miał. Sam mam jeszcze ze 3 :) ale te karty w
kontekście pierwotnego pytania nie mają żadnego sensu. Sens mają
dopiero różne, wspomniane SASy na pcie. One, w poczatkach pcie
raczej tanie nie były. Teraz te starsze, mniej wypasione, jednak
wciąż oferujące prędkości SATA3 i np. 8 portów są tanie
(<<200zł), nawet nówki.

Natomiast zanim pojawiły się tanie karty jak ta powyższa
ebajowska (i inne "Sil'e"), ale już SATAy, można było kupić nie
tak znowu cenowo przyjazne, ale wciąż w zasięgu kontrolery z
RAID z np. 4xSATA. Gdzieś w okolicach 2002-2003 stawiałem swój
pierwszy NAS na takim ustrojstwie Rocket Raid (HighPoint), a
wcześniej lub później na jakimś Adaptecu.

--
Marcin