Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Thu, 19 Nov 2020 23:20:58 GMT
On 2020-11-19, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

> Temat dotyczu bootowania - więc tak. Ale ja tu nie o tym piszę (verte)

> Problem w tym, że na PERC albo w niektórych wynalazkach HP było, że BIOS
> karty się zgłaszał, ale komp nie przechodził POST, zawieszał się na
> twardo lub zgłaszał błąd. Czasem w ogóle nawet nie wstawał do BIOS.
> Nie wiem, jaka przyczyna, może jakiś konflikt adresów.

Nie zaobserwowałem niczego podobnego z LSI, czy wymienioną HP. Fakt,
próbka mała, bo do kupy może ze 4-5 kart na podobnej ilości płyt. Od
wielkiego dzwona potrafi się powiesić na POST, ale "cywine" biosowe
SATA/PATA też potrafią.

Z tym, że nie do końca rozumiem tę dewiacje w dyskusji na SATA/RAID bo
cała idea użycia m.2/pcie to wydawałoby się szybkość bootowania, więc to
musiałby być dedykowany do takich napędów kontroler. Każdy inny wariant
ma proste rozwiązanie - wsadzić ekstra kotroler sata i bootować albo z
niego albo z płyty. Jeśli jądro os obsługuje m.2 w slocie pcie to można
ładować normalnie z SATA ale całą resztę (FS) brać z m.2. Nie sądzę aby
była w takim wariancie jakakolwiek istotna różnica w prędkości wstawania
systemu do punktu gotowości, więc po co jakies kombinacje z biosem dla
m.2?

--
Marcin