Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PCIe->NVMe, ale z biosem.
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 19 Nov 2020 15:03:12 +0100
On 2020-11-19, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2020-11-18 o 23:14, heby pisze:
On 18/11/2020 22:32, Irokez wrote:
Z tych samych powodów co karty RAID które nigdy nie pracowały w
trybie RAID ;)
Ale czy karty RAID były tanie?

Te z okolicy 200x roku tak. Widziałem ich kilka w komputerach zwykłych
ludzi i służyly do podłczenia dodatkowego dysku. Nie w trybie RAID.

Innymi słowy czasami posiadanie dziwnego sprzetu w PC może wynikać z
nakładania się potrzeb pobocznych.

Ja zastanawiam się jak w komuterze gdzie są tylko 2 porty SATA dodać
trzeci dysk SSD. Mogę wsadzić tam kartę PCIe->SATA i męczyć się z
wsadzeniem gdzieś dysku na pająka ale może są karty PCIe->NVMe z BIOSEM
i to rozwiązuje kilka problemów od reki.

Są serwerowe. Ale to już raczej tylko prawdziwe kontrolery RAID, często
jeszcze ze sprzętowym cache. Natomiast jak dorwiesz jakieś wykastrowane
gówienko typu PERC H310, to może się okazać, że w cywilnym komputerze
nie pójdzie.

W jakim sensie, żeby z tego bootować? Bootowania akurat nie sprawdzałem,

Temat dotyczu bootowania - więc tak. Ale ja tu nie o tym piszę (verte)

ale odpalałem różne tego typu kontrolery (starszej daty), głównie SAS
LSI, ale też P410, wszystkie na cywilnych płytach, wsadzone w slot
grafiki i chodzą bez problemu. Bios kontrolera zgłasza się normalnie
przy starcie.

Problem w tym, że na PERC albo w niektórych wynalazkach HP było, że BIOS karty się zgłaszał, ale komp nie przechodził POST, zawieszał się na twardo lub zgłaszał błąd. Czasem w ogóle nawet nie wstawał do BIOS.
Nie wiem, jaka przyczyna, może jakiś konflikt adresów.

--
Pozdrawiam.

Adam