Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czym skopiować cały dysk do obrazu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czym skopiować cały dysk do obrazu
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Thu, 19 Nov 2020 03:55:14 +0100
W dniu 2020-11-18 o 18:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 18 Nov 2020 16:30:10 +0100
>  doszła do mnie wiadomość  <5fb53e02$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
>  od Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>  :

> W zasadzie może być bez secure erase, nadpisać zerami można za pomocą dd czy
> Victoria for
> windows(na końcu weryfikacja prawidłowości odczytu, na przykład szukać
> sektorów z
> niezerową zawartością, DMDE to potrafi, ewentualnie verify z Victorii).
> Samo secure erase to prosta sprawa z linuksa:
> https://grok.lsu.edu/article.aspx?articleid=16716

Coś serwer news dostaje czkawki, bo chciałem to dopisać do poprzedniego
postu, który wysłałem do Twojej odpowiedzi, zatem będzie kolejna. Mam
MHDD w tych narzędziach bootowalnych i na stronie internetowej programu,
w instrukcji dotyczącej opcji ERASE jest taka informacja:

<https://hddguru.com/software/2005.10.02-MHDD/mhdd_manual.en.html#erase>

"You can use ERASE command to do this. If your drive is recognized by
BIOS, MHDD will try to use BIOS functions to erase the drive. If you
don't want MHDD to use BIOS to erase drives then use /DISABLEBIOS
command line switch."

Wyłączać opcję kasowania przez BIOS?

K.

--