Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 11 Nov 2020 05:52:50 GMT
On 2020-11-11, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

> A nie możesz go podpiąć po zwykłe SATA na płycie głównej? Może to
> problem połączeniowy? Przewód lub gniazdo?

Esata to zwykłe sata z soldiniejszym gniazdem/wtyczką/przewodami więc
ten tego.

A mi właśnie zdechł pierwszy chyba kupiony przeze mnie ssd, OCZ
Vertex2/120GB. Bardzo nieelegancko się zachował. Nie wstał jako
urządzenie przy kolejnym starcie. Z 8+ lat mógł mieć.

Z tym, że przyznam, że mam do ssd nieco mniej nabożny stosunek, niż
większość tu grasujących pecetowców - generalnie używam jak zwykłe
mechaniczne dyski wychodząc z założenia, że zmiany w
cenie/pojemności/prędkości zachodzą na tyle szybko, że przy normalnym
użytkowaniu w nieco bardziej krytycznym sprzęcie prędzej wymienie na
nowszą generację niż taki dysk mi padnie. Jak dotąd się sprawdza.

Ten odsłużył jakieś 4-5 lat w serwerze a potem 3 lata na kompie syna,
gdzie żywota dokonał. A szkoda, ładny taki, metalowy był.

--
Marcin