Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Funkcja TRIM dla dysków SSD, a win XP
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 13 Nov 2020 01:05:00 GMT
On 2020-11-12, pioruns <www@website.com> wrote:

> Lol :D
>
> Ten dysk Intela 32GB jest zapewne SLC a wiec wytrzyma 100 tysiecy
> zapisow na komorke. Poczytaj wyzej gdzie wyjasnilem roznice miedzy
> starymi dyskami a nowymi. Nowe dyski wytrzymuja tylko tysiac zapisow na
> komorke, podczas gdy tamten 100k! I to jest oficjalna specyfikacja
> technologii a nie czyjes wymysly.
> Ale jak ktos chce sie rzucac na chinskie SSDki bez DRAM Cache i w
> technologii QLC "bo sa nie do zajechania, przeciez stary Intel juz 8 lat
> chodzi!" no to prosze bardzo :D

Wspomniany przeze mnie w tym wątku OCZ Vetex2 też mi z grubsza tyle
wytrzymał. A jeśli chodzi o chińskie tanie podróbki to miałem jakiegoś
Kingspec'a 60GB. Siedział w linuksowej stacji roboczej, bez żadnej mojej
atencji i innych cudowań. Nawet mu swap'a zrobiłem na osobnej partycji
co by mu za łatwo nie było. Żadnych rezerw i podobnych cudowań.
Po trzech latach coś mi przestało się zgadzać w nieustającym kompromisie
percepcyjnym pomiędzy żarłocznością stron www a ślamazarnością
komputera, no i wyszło, że mamy prędkości zapisu/odczytu na poziomie
2-3MB/s. No ale działał nadal :)

Z tym, że 60GB rzadko zadowala nawet mało wybrednych użytkowników
współczesnej infostruktury, czyli i tak był już czas na wymianę i nie ma
się co pierniczyć.

--
Marcin