Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szybki i tani pendrive usb3 o małej pojemności

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szybki i tani pendrive usb3 o małej pojemności
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Tue, 20 Oct 2020 11:54:59 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 20 Oct 2020 11:09:40 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <rmm9gn$6ul$1@dont-email.me>
 od heby <heby@poczta.onet.pl>  :
>Cześć.
>
>Jaki model pendrive o małej pojemności (~8/16GB), ale możliwie o jak
>najszybszym transferze jest obecnie na rynku? Nie mówie o jakiś super
>drogich, czasami można trafił perełkę za mniejsze pieniądze. Więc chcę
>szybko, tanio i mały.
>
>Jak by przekraczał 80MB/s w zapisie, usb3, to było by naprawdę miło.
>
>Mam opcje awaryjną, czyli niektóre karty sd, zanim jednak będę sie za
>nimi oglądał, interesują mnie pendrive bo są poręczniejsze.
>
>Mam tez opcję awaryjną droższa: obudowa msata n usb i mały dysk ssd.
> [...]

Co do pendrajwów się nie wypowiem(trzeba by poszukać benchmarków na małe bloki,
a to
trudne zadanie) ale microSD klasy A2 lub klasy A1 by pasowało, oczywiście z
odpowiednim
czytnikiem, Kingston produkuje taki czytnik, cały metalowy, dobrze odprowadzan
ciepło:
https://www.morele.net/czytnik-kingston-mobilelite-duo-3c-fcr-ml3c-1422128/

A1 i A2 są dobre przy zapisie małych bloków, więc na system w sam raz.
Chyba najszybsze są karty Samsung Evo+ i Samsung Pro+ potem Sandisk A1/A2.