Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drganie liter na ekranie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drganie liter na ekranie
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 18 Oct 2020 02:58:51 +0200

"MF" 894fb1e0-b5a8-2c66-d6e2-5f928c6e36ab@komp.wujka.marcina

Dało nam to, że producenci sprzętu elektrycznego i elektronicznego
nie mogą tłumaczyć windowania cen tym, że rzekomo muszą osobno
projektować i produkować sprzęt na rynek 220 V i 240 V,

IMO obecna norma to 230V+/-10% -- na jedną fazę rzecz jasna.
(na dwie fazy to 400V)
230V*.9=207V
230V*1.1=253V

a jak ktoś bierze ze sobą na urlop suszarkę, to koniecznie
i obowiązkowo musi mieć nie tylko przejściówkę do innego
gniazda, ale i transformator 220-240 V. Nawet dla sprzętu
domowego z lat 70. 10-woltowa różnica napięcia zasilania
nie ma

Ma znaczenie w żarówkach -- żarówek domowych prawie nie ma.
Grzejniki zyskują nieco inną moc, elektronika ma swe własne
zasilacze odporne na spore odchyłki napięć...

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Oświetliłem swoją kuchnię tak, jak chciałem -- położyłem na kuchenne szafki
tasiemkę (za 7.21pln) zasilaną zasilaczem wygrzebanym ze śmietnika i dałem
radiowe sterowanie (za niespełna 6pln) na pilota -- mogę sterować z całego
mieszkania a nawet kilkadziesiąt m poza mieszkaniem.... Mam miłe, miękkie,
rozproszone (jak oczekiwałem!) oświetlenie niemal całej kuchni i niezłe
reszty mieszkania... W nocy wystarczy najciemniejsze nastawienie... Rzecz
(; jasna ciemno ;) jest pod szafkami, gdy nic tam nie świeci... Może dorzucę
dodatkowe oświetlenie nad zlewem (mam tam teraz trzy długie żarówki sprzed
kilkunastu lat) i coś delikatnego w okapie (teraz są tam dwie świetlówki
LED -- kukurydze, które miały mieć po 1klm a mają połowę -- do okapu są za
ciemne, ale do rozjaśniania cienia są za jasne) lub w okolicy okapu...

Sterowanie raczej ;) nie ma swego osobnego kanału, więc jednym pilotem będę
sterował wszystkim dookoła, jeśli pozostałe tasiemki też tak wysteruję...
Może nawet będę sterował takim czymś u sąsiadów. ;)

Ściemniacz bez pilota kosztuje niespełna 2pln.
(kilka (chyba 6) A na 5V-24V)

Zamierzam prześwietlić (przebudować oświetlenie) całe mieszkanie...
Wewnątrz szafek być może dam LEDki na akumulatorki...

Żegnajcie bulby!!! Na razie dopalam resztki...
(mostkując miejsca po spalonych LEDkach SMD)

Czekam na termometry i zamówię kolejne tasiemki, może włączniki
reagujące na machanie ręką...

-=-

Fajne fotki:

https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/superteleobiektyw-canon-rf-600-800-mm-f-11-w-praktyce-przyklady.html#noop