Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] passmark

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] passmark
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 02 Sep 2020 03:52:00 GMT
On 2020-08-31, Peter <kominiarz@wp.pl> wrote:

>   Trial PerformanceTest jest bezpłatny. Wyniki są oczywiście w 100%
> wykorzystane
> przez Passmark Software. To ich biznes. Zbierają dane od miliona
> użytkowników,
> którym za darmo udostępniają program do testowania swojego komputera, a oni
> agregują  i sprzedają firmom.

No ale kusi np. Cię aby ten program zciągnąć i sobie potestować w czasie
darmowej dostępności? Mnie za diabła nie kusi, więc się zastanawiam co
kieruje ludźmi. Co innego jakbym mógł go używać za darmo, lub za jakąś
symboliczną opłatą, to wtedy może używałbym jako narzędzia aby sobie
porównać własne maszyny po jakiś fizycznych modyfikacjach czy zabawach z
zegarami. A tak jak jest to nie widzę zbyt mocnej motywacji aby sobie to
raz użyć i zapomnieć. Więcej, dziwi mnie taka filozofia firmy, bo
czerpią z tego przecież korzyści. $29 to nie jest dużo, ale jeśli ich
model biznesowy poniekąd opiera się na tych wynikach, to coś wydaje się
trochę nie halo. No chyba, że pobranie wyników jest uzależnione od zgody
nabywcy, a program działa niezaleznie i w pełni funkcjonalnie.

--
Marcin