Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] passmark

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] passmark
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 29 Aug 2020 11:21:11 GMT
On 2020-08-29, Peter <kominiarz@wp.pl> wrote:

> Mam mieszane uczucie co do passmark'u.
> Z jednaj strony jest to dobre narzędzie do oceny mocy procesora dla ludzi
> operujących zwykłymi programami tj : arkusze, edytory, nieskomplikowana
> grafika
> etc, ewentualnie stosujących algorytmy, które znajdują się w tych testach np
> zipowanie.
> Z drugiej strony wyniki pasmark'u mogą być zupełnie niepoprawne do
> konkretnych
> zastosowań

Passmark jest dla mas, dla pobieznego porównania w oparciu o pewien
quasi-standard. Ludzie od specyficznych czy konkretnych zastosowań, będą
sobie z tego zdawać sprawę i będą raczej szukać w środowisku niż opierać
się na Passmarku.

>   a po co?. Czy twój/mój komputer zwolnił przy zmianie punktacji? ;)

A co jeśli zawsze miałem odczucie, że jakby jest przewartościowany? A
ostatnio kupiłem Flight Symulator 2020. On ma m.in. AMD Ryzen 5 1500X
jako polecany (nie minimum). Passmark daje mu 9k i to było ca tyle co
wczesniej dawali mojemu FX-8350. No więc zapuściłem (GTX1050) i
stwierdziłem, że coś nie kaman.

Z innej beczki: Passmark jest płatny. Wyniki najwyraźniej są
wykorzystane na ww. cpubenchmark.com. Co właściwie kieruje ludźmi żeby
to oprogramowanie kupić?

--
Marcin