Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD - wpływ zajętego miejsca

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD - wpływ zajętego miejsca
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Fri, 10 Jul 2020 21:32:34 +0200
Miałem kiedyś SSD Intela 160 GB zapchany dwiema partycjami dosłownie pod korek, Win XP i dane, różnicy w sprawności (spadku) nie widziałem, ale w kompie szyna była chyba tylko SATA-I, a SSD był SATA-II lub III (nie pamiętam).
Nie miałem żadnego over-provisioning, TRIM-owanie ręczne programikiem
narzędziowym Intela co jakiś czas (powiedzmy raz na tydzień).

W nowych EVO programowi Samsung Magician pozwoliłem założyć rekomendowane 10%,
dla żywotności.

Lubię coś pooglądać ze streamingu, a odtwarzacz (pochodna VLC) potrafił zakładać kilkugigowego cache'a na dysku, rocznie to byłyby terabajty danych, przerzuciłem więc cache'a odwarzacza z dysku lokalnego do RAM (szczęśliwie była taka opcja w ustawieniach menu odtwarzacza).