Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ceny ssd i reszty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ceny ssd i reszty
From: pioruns <www@website.com>
Date: Wed, 24 Jun 2020 23:03:45 +0100
On 24/06/2020 22:53, pueblo wrote:
> Właściwie jakie są przeszkody w zwiększaniu pojemności ssd? O ile w
> przypadku hdd rozumiem, że są choćby fizyczne ograniczenia, to przy ssd
> jest chyba jeszcze sporo miejsca w obudowie takiego dysku. Chyba dałoby
> się sporo tych pamięci tam wlutować.

Zgadza się, można tam wlutować xxx TB ale nie ma takiej potrzeby
rynkowej. Nie ma zbytu na tego typu powolne urządzenia o tej pojemności.
Jak ktoś potrzebuje xxx TB, to zakupi tą pojemność na kilku nośnikach i
zrobi porządne redundancy (RAID). Wyszukiwarka mówi, że Samsung już 2
lata temu zrobił SSDka 30 TB. Ale po co to komu? :) Ja mam w serwerku
2x256GB na SATA (RAID1) a na kompie 1x 256GB NVMe. Reszta na
twardzielach. Moje zapotrzebowanie na ogromne SSD jest zerowe, tak samo
ma miliony userów.

--
pozdrawiam,   pioruns