Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płacz i zgrzytanie zębów...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płacz i zgrzytanie zębów...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 4 Jun 2020 00:11:40 +0200

"Uzytkownik" 5ed80c0c$0$503$65785112@news.neostrada.pl

Tak w ogóle to o co Ci chodzi?

O coś takiego:
   https://youtu.be/73KIi9C63hc?t=1053
lub takiego:
   http://robotykadlapoczatkujacych.pl/wp-content/uploads/2014/07/d3.jpg

Jakoś tak jak czytam Twoje wypociny to mam wrażenie,

Wrażenia mylą, ale to już opisywaliśmy w innych (kolorowych)
wątkach... Chwila odpoczynku od grupy -- i mam, co chcę...

Jeżeli chcesz podyskutować

Tu nie mam z kim...

i czegoś się dowiedzieć

Dowiedziałem się, czego chciałem w chwil kilka...

Spróbuj napisać o co Ci chodzi w maksymalnie 3-4 byle nie za długich zdaniach.

Odsyłam do podstawówki -- tam uczą czytania...

-=-

   Szukałem sterowania LEDkami. <-- jedno krótkie zdanie
   Szukałem zasilacza, który mógłbym wstawić w miejsce zastanego. <-- drugie
krótkie zdanie
   Szukałem tanich, jasnych, ściemnialnych LEDek oświetleniowych. <-- trzecie
krótkie zdanie

Wiesz, ile czasu kosztowało mnie znalezienie odpowiedzi
w necie? -- ~7 razy mniej, niż napisanie tego postu,
którego celem jest ukazanie mONdrości grupowej...
(mądrości ludzi, którzy na ten temat wiedzą tyle, co ja)

Raptem jeden JF wiedział, że stabilizacja prądu
nie jest kosztowna, choć gotowca nie podał...

-=-

Mając kupione LEDki + podmieniony zasilacz
z potencjometrem, mamy to, czego szukałem...

Prosto, tanio, skutecznie. Trzeba tylko wiedzieć, jak taki
zasilacz pracuje (mówi o tym film) i jak jest zbudowany
(trzeba mieć jakąś praktykę), aby ,,dyskutować'' i radzić...

Trzeba też ten zasilacz zbudować, a do tego zbudowania trzeba
znać budowę ,,opraw''... Być może jest tak, jak piszę JF:
 12 V, 3 LEDki+rezystor
Być może jest jakoś inaczej! Może jest nietypowe napięcie,
bo i po co miałoby być 12 V w kompaktowych oprawach?

Trochę można teraz pozgadywać -- wiadomo (chyba wiadomo) ile
jest LEDek w oprawie i jaką oprawy mają moc w watach, choć
nie wiadomo, czy to moc samych LEDek, czy kompletu...

Jeśli to jednowatowe LEDki -- jest ich 50 na 150 cm.
(idąc w przeciwna stronę -- wiemy, jakie mniej więcej są)

Epistar -- trzeba zobaczyć, co produkuje...
Być może nie produkuje zbyt wielu odmian...

Przy dobrych wiatrach -- zasilacz można wykonać w ciemno!
(lub choćby wykonać szkielet, który łatwo uzupełnić...)

--