Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 17 May 2020 17:52:45 +0200

"dantes" r95rdf$1v3n$1@gioia.aioe.org

Próbowałem założyć BCD na karcie pamięci SD stale wpiętej do laptopa,
by z niej bootować, ale efekty nie są dobre. Niemal na pewno można

Karta jest tak wolna, że brakowało mi cierpliwości -- trzeba zaczekać
kilka (może nawet 6?) sekund. Niby mniej niż wieczność, ale skąd mam
wiedzieć, czy cokolwiek z tego wypełznie, gdy efektu spodziewam się
zdecydowanie szybciej... Teraz, gdy wiem, że trzeba zaczekać, nie
jest źle, bo na tych kilku sekundach nie zależy mi -- normalnie
obywam się bez karty, która czeka na jakąś awarię...

zacząć bootowanie z zewnętrznego HDD podpiętego via USB, ale szkoda
jakiś dysk poświęcić temu celowi i szkoda czasu na uzupełnianie BCD
na wielu dyskach siedzących w kieszeniach...

A próbowałeś użyć PLOP-a do bootowania z wybranych napędów?

PLOP to doskonałe narzędzie w moim przypadku, ale szkoda,
że nie użyłem go przed ostatnią rewolucją -- mogłem na
każdym dysku wygospodarować małą partycję naprawczą.

- naprawcza
- WXP
- 64W10
- Extended
   - WXP
   - 64W10
   - dane

Niby można poprzesuwać lub raz jeszcze pokopiować, ale:
- trochę brak mi ochoty
- 4 Primary to trochę mało
- karta SD sprawdza się doskonale, choć zabiera kilka sekund

Dzięki raz jeszcze.

-=-

Pod PLOPem mam zawsze na dole dysk normalnie tkwiący w F-S a na
górze coś, z czego rozpoczynam bootowannie -- dysk w adapterze
albo kartę SD. O pomyłkę trudno, bo HDD mają po 3 podstawowe
i 1 rozszerzoną a karta SD ma 4 podstawowe.

Mam 3 dyski:
- ten, z którego startuję
- pozostały
- normalny

czyli:

albo:
- adaptowany
- SD (4 partycje)
- normalny
albo:
- SD (4 partycje)
- adaptowany
- normalny

-=-

WXP stwarza ogromne problemy w literaturze...
W10 nie stwarza.

Bez WXP można by spokojnie zapomnieć, gdzie położony
jest plik rejestru zawierający MountedDevices.
(plik bez rozszerzenia -- 'System.')

Szkoda, że M$ nie dał narzędzia podobnego do EasyBCD i literatury podobnej do
W10.
Pod WXP na MBR też każdy dysk musi mieć unikalny numer (sygnaturę)
identyfikujący.
Można było założyć, że system zawsze startuje z C (tego Win nie zakłada -- może
założyć, że Win startuje naraz z kilku ;) liter) i po uruchomieniu można
zezwolić
na podczepianie dysków pod literki. Podczepianie byłoby wspomagane systemem,
tzn.
program pokazywałby sygnatury wg układu partycji na dyskach i podczepiałby
litery
pod sygnatury tak, jak czyni.

Obecne Boot.ini jest karkołomne a jakiekolwiek manewry z partycjami potrafią
wiele
namieszać. Pomoc partycjonerów potrafi zupełnie powalić cały układ...

-=-

EasyBCD dobrze radzi sobie z W10, słabiej z WXP i najsłabiej z DOSem.
- DOS niekoniecznie lubi kilka podstawowych partycji na jednym
  nośniku -- nic tu EasyBCD nie pomoże?
- na WXP chyba niezbyt mocno ludziom zależy

Póki jest mało partycji z WXP i DOS -- OK, ale gdy tych partycji przybywa i są
rozłożone na kilku nośnikach -- bywa różnie. Dorzucenie kilku miejsc z BCD też
komplikuje wynik...

PLOP (dorzucany przez EasyBCD) w tych sytuacjach przydaje się doskonale.

--