Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 9 May 2020 19:34:17 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb6c5fa$0$499$65785112@news.neostrada.pl

Próbowałem założyć BCD na karcie pamięci SD stale wpiętej do laptopa,
by z niej bootować, ale efekty nie są dobre. Niemal na pewno można
zacząć bootowanie z zewnętrznego HDD podpiętego via USB, ale szkoda
jakiś dysk poświęcić temu celowi i szkoda czasu na uzupełnianie BCD
na wielu dyskach siedzących w kieszeniach...

Może tamta karta jest zbyt wolna? [trzeba ograniczać swobody i wolność?]
Może nie mogę skutecznie założyć BCD na FATalną partycję? Albo trzeba to
czynić jakoś szczególnie?...

A próbowałeś użyć PLOP-a do bootowania z wybranych napędów?

Nie, bo tego nie znałem, ale dziś zainstalowałem BCD na 4GB mikroSD
wygrzebanej ze śmietnika i jest OK. Teraz chcę zrozumieć, dlaczego
wcześniej było źle. Skróciłem startową partycję na karcie do 128 MB
i odpaliłem WXP, z którego teraz piszę.

Sklonowałem tę partycję i zbootowałem komp z klonu, ale...
Ale Win zaczął namiętnie sprawdzać dyski, co trwało wieki całe...
Na wielu dyskach/partycjach/filesystemach nie znalazł żadnych
problemów, ale na którymś sypnął -- jakimś usunięciem, jakąś analizą...

  Usuwanie zestawu atrybutów rozszerzonych z powodu
  istnienia punktu ponownej analizy w pliku xxxxxxx

Teraz chcę skierować bootowanie z tej karty na tę kartę -- by tam
(na tej karcie, na tej samej partycji, na której jest BCD) umieścić
partycjoner pod DOS. Takie coś przydaje się choćby do zaktywizowania
czy ukrycia partycji... Można także kopiować, ale mam tyko stary
partycjoner pod DOS, który tak sobie radzi z nowymi wersjami NTFS...

Do adaptera zamierzam włożyć na stałe Toshibę 320 GB (kupiłem ją ~10 lat

Innym kandydatem był błę_kitny WDC 250 GB:
   Model: WDC WD2500BEVS-00VAT0
   Firmware: 11.01A11
   Serial: WD-WXEY08CW9419
   LBA: 488397168
fabrycznie montowany w takich laptopach, ale okazał się za dobry na taki
adapter -- na początku dysku opóźnienia wg HDDScan 3.x mniejsze od 5 ms
i chwilami ponad 100 MB/s  na talerzach -- bez interfejsu SATA...

-=-

Czekam (raczej nie doczekam się) na zasilające gniazda DC do tego
Fujitsu-Siemensa...

W Polsce upatrzyłem sobie sklep -- mogę przy okazji tych gniazd kupić w nim:
pastę
ciepłoprzewodzącą; rozpuszczalnik do ścierania starej pasty; jakieś drobiazgi...

--