Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Adapter PATA-SATA CDVD-HDD 12 mm
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 10 May 2020 12:33:37 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb73e2f$0$17356$65785112@news.neostrada.pl

Mogę z karty startować:
- 64W10 leżący na którymś z HDD w lapku
- 32WXP leżący na którymś z HDD w lapku
- DOS leżący na karcie
 - linuks z MemTestem

Dorzuciłem PLOP, dzięki czemu mam znacznie większy wybór -- dzięki dantes
za podpowiedź. Teraz BCD na karcie SD kieruje mnie na PLOP, skąd jestem
kierowany na Boot.ini lub na kolejne BCD, które mogą skierować na kolejne
Boot.ini...

  BIOS
   - BCD karty SD lub dysku w adapterze
      - DOS
      - Linuks z MemTestem
      - W10_A
      - W10_B
      - W10_C
      - W10_D
      - W10_E
      - Boot.ini
         - WXP_A
         - WXP_B
         - WXP_C
         - WXP_D
         - WXP_E
      - Boot.ini
         - WXP_A
         - WXP_B
         - WXP_C
         - WXP_D
         - WXP_E
      - Boot.ini
         - WXP_A
         - WXP_B
         - WXP_C
         - WXP_D
         - WXP_E
      - Boot.ini
         - WXP_A
         - WXP_B
         - WXP_C
         - WXP_D
         - WXP_E

      - PLOP
         - BCD SD lub któregoś z HDD
            - DOS
            - Linuks z MemTestem
            - W10_A
            - W10_B
            - W10_C
            - W10_D
            - W10_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E

         - BCD SD lub któregoś z HDD
            - DOS
            - Linuks z MemTestem
            - W10_A
            - W10_B
            - W10_C
            - W10_D
            - W10_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
              - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
            - Boot.ini
               - WXP_A
               - WXP_B
               - WXP_C
               - WXP_D
               - WXP_E
.
.
         - DOS
         - Linuks z MemTestem
         - Boot.ini
            - WXP_A
            - WXP_B
            - WXP_C
            - WXP_D
            - WXP_E
         - Boot.ini
            - WXP_A
            - WXP_B
            - WXP_C
            - WXP_D
            - WXP_E
         - Boot.ini
            - WXP_A
            - WXP_B
            - WXP_C
            - WXP_D
            - WXP_E
          - Boot.ini
            - WXP_A
            - WXP_B
            - WXP_C
            - WXP_D
            - WXP_E

Jakoś ;) tak...
- z BIOS można na aktywna SD lub dysku w adapterze
- z PLOP można na dowolną partycję podstawową
- z BCD można na wpisane, także na PLOP
- Boot.ini można na WXP (podstawowe i logiczne
  na różnych dyskach, ale trzeba tęgiej głowy
  do tej literatury...)

-=-

Na SD mam 4 partycje podstawowe:
- 400 MB NTFS z BCD
- 8 MB FAT16 z partycjonerem
- 1 TB FAT32 z SeaToolsem
- 8 MB FAT16 z MemTestem
- 565 MB leży odłogiem (aprowizacja?)
Na HDD mam po 3 podstawowe i po 1 logicznej.

-=-

Muszę pobawić się PLOPem -- sporo tam do pozwania a wygląda to przyjemnie.
Korzystać z PLOPa na F-S raczej nie będę -- PLOP praktycznie nie poszerzy
moich możliwości. Start na F-S *musi* zacząć się:
- albo z SD
- albo z HDD w adapterze
- albo z USB...

Poprawienie BIOSu dałoby możliwość startowania z normalnego HDD po podłączeniu
adaptera.

-=-

Mógłbym pozakładać uniwersalne PLOPy na penflaszkach USB -- najwyraźniej
dobre do każdego PeCeta umożliwiającego bootowanie z USB, gdyż PLOP
kieruje na którąś z partycji podstawowych bez wnikania w to, co tam jest.

-=-

W10 potrafi unikalnie nazwać dyski -- chyba czerpiąc to nazywanie z nazewnictwa
GPT.

BCD kieruje na konkretne nazwy lub na PLOP, ale jakoś ;)
trafia bez tego nazewnictwa: w WXP, DOSa, Linuksa...

Boot.ini kieruje na partycje podstawowe i logiczne, zawile ;) je numerując.

PLOP kieruje na partycje podstawowe.

-=-

Ale siak czy tak -- start nie może zaczynać się z normalnego HDD, bo BIOS tak
chce.

-=-

Teraz mam WXP odpalony z normalnego dysku jakoś tak:
BIOS
SD
BCD na aktywnej SD
PLOP
WXP z BCD i plikiem Boot.ini, który bootuje za sprawą BCD
(mogę wyjaśnić, gdyby ktoś chciał, co mam na myśli, pisząc powyższą linijkę)

--